הנדסת מוצר חדש – על השלבים השונים
פיתוח מוצר חדש הוא משימה לא קלה. הוא מצריך התייחסות לפרמטרים רבים וכולל בתוכו כמה שלבים, המתבססים זה על זה. שירותי הנדסת מוצר, כמו גם עיצוב מוצר, מוצעים כיום על ידי חברות המתמחות בכך, חברות הלוקחות חלק במגוון של פרויקטים הנדסיים שונים. חברות אלו נעזרות בתוכנות ייעודיות, בפיתוחים מתקדמים ובפתרונות שונים על מנת לפתח ולהגיע, בסופו של דבר, למוצר סופי בהתאמה מלאה לצרכיו ולדרישותיו של הלקוח.

הגדרת ייעוד המוצר

הנדסת מוצר חדש מתחילה באיפיון הצורך, בהבנת צרכיו המדויקים של הלקוח, תוך התייחסות לייעוד המוצר, לאופי השימוש בו, למערכות שתיקחנה בו חלק, לחומרי הגלם שמהם הוא יהיה עשוי ולכל הממשקים השונים, הרלוונטיים לו. בשלב מקדים לשלב ההנדסה עצמו, נלקחים בחשבון פרמטרים נוספים, כמו עלות חומרי הגלם, עלותו של המוצר הסופי, הטיב שלו, האיכות שלו, הביצועים שלו וגם תקני האיכות שעל פי הם יש לייצרו.

שילוב של אנשי מקצוע מתחומי ההנדסה השונים

בכל השלבים בהנדסה, משלב התכנון הראשוני ועד ייצור המוצר והחדרתו אל השוק, לוקחים חלק מהנדסים ואנשי מקצוע בתחומים נוספים, שיחד אחראיים על הצלחתו של הפרויקט. על מנת להשלים את פיתוח אב הטיפוס של המוצר, אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך, יש להיעזר במהנדסי מוצר, הבוחנים את כל האלמנטים הנדרשים ויוצרים, על פי הם, אב טיפוס המהווה בסיס להליך כולו.

היכרות עם השוק

מכיוון שמדובר במוצר שנועד לספק מענה מסוים, מוצר עם מטרה כלשהי, יש להכיר גם את השוק ולהבין לעומק את האופן שבו הוא פועל. מדובר בעבודה מאומצת, עבודה לא פשוטה, עבודה המצריכה לא אחת מספר רב מאד של בעלי מקצוע בתחום ההנדסה. היא כוללת תכנון התהליך, הכנה של שרטוטים שונים, שימוש באמצעי הדמיה, ייצור המוצר, ליטושו וכמובן – החדרתו אל השוק. החדרת המוצר לשוק היא חלק מהטמעתו ונדרשת התייחסות גם אל האופן שבו הוא מתקבל: האם אכן ענה על הצורך? אכן שירת את המטרה? ועוד.

זקוקים לשירותיה של חברת הנדסה המתמחה בהנדסת מוצרים? חברת מיתר הנדסה בע"מ – Meytar R & D היא המקום הנכון לפנות אליו ולהיעזר בשירותיו. החברה מתמחה בפיתוח מוצרים מסוגים שונים תוך ליווי הלקוח לאורך כל הדרך והתאמתם לצרכיו. לסקירת שירותי החברה, לחצו כאן ולמידע נוסף, התקשרו לטלפון 03-9190290

כלי נגישות
דילוג לתוכן