על אנליזת אלמנטים סופיים – כדאי לדעת
כאשר מדברים על אנליזת אלמנטים סופיים (Finite Element Analysis – FEA) מתכוונים לטכניקת חישוב נומרי של בעיות בשדות מסוגים שונים, כמו שדות של זרימה, שדות מאמצים ועוד. אנליזת אלמנטים סופיים נחשבת כיום לשיטה נפוצה מאד בפתרון בעיות הנדסיות, הכוללת שימוש בתוכנות מחשב ייעודיות, המתבססות על שיטת האלמנטיים הסופיים.

קצת היסטוריה

השיטה פותחה על ידי ריצ'ארד קורנאט בשנת 1943, שביסס אותה על שיטת ריץ'- שיטה נומרית. כעשור וקצת לאחר מכן פורסם מאמר מרחיב מאד, שבחן את שיטת האלמנטים הסופיים בכל הקשור לתזוזות של מבנים מורכבים וקשיחות. כשלושים שנה לאחר שפותחה השיטה, בשנת 1973, פורסם ספר שהעמידה על בסיס מתמטי, שהפך אותה לשיטה נומרית, שמשתמשים בה רבות בתחומי ההנדסה השונים.

על פי שיטת האלמנטים הסופיים ישנו מודל גיאומטרי, המחולק לאלמנטים סופיים. משוואותיו של כל אלמנט נכתבות על פי בעיה פיזיקלית הרלוונטית לאותו מודל, כשכל מערכות המשוואה מיוצרות הן עצמן על משאוות האלמנטים. המערכת של המשוואות מתבססת על אלגברה ליניארית או בהתאם לשיטות נומריות שונות, תוך בחינת אופי המשוואות. ככל שהאלמנטים בשיטה קטנים יותר או אחידים יותר, כך דיוק הפתרון משתפר.

מתי משתמשים בה

השימוש בשיטה זו, כמו גם אנליזה מודרנית, אנליזה מכאנית וכן אנליזה מתקדמת לוקח חלק כיום בתעשיות שונות. בתחילת הדרך היתה אנליזת האלמנטים הסופיים כלי חשוב ומרכזי מאד בחישוב מבני מטוסים, אוניות ובאופן כללי – בחישובם של מבנים מורכבים. כיום אפשר למצוא FEA גם בתחום ההנדסה הביו רפואית, בתחום הנדסת הקרקע ובתחומים נוספים, המהווים חלק חשוב ומרכזי מאד בחיינו. ישנן כיום תוכנות ייעודיות מתקדמות מאד, המסייעות בכך ומהוות כלי עבודה עיקרי לעוסקים בתחום.

מחפשים כתובת מקצועית ומנוסה העוסקת בתחום ומשלבת את שיטה זו בפיתוחם של מוצרים מכאניים שונים? חברת מיתר הנדסה בע"מ – Mytar R & D היא המקום הנכון לפנות אליו ולהיעזר בשירותיו. החברה מתמחה בפיתוח מוצרים תוך ליווי הלקוח לאורך כל הדרך והתאמת המוצר לצרכיו המדויקים. לסקירת שירותי החברה, לחצו כאן ולמידע נוסף, התקשרו לטלפון 03-9190290

כלי נגישות
דילוג לתוכן