כל המידע אודות תהליך ייצור דגמים לתעשייה
אחד היתרונות של ייצור דגם של מוצר לתעשייה הוא ביכולת לבחון מוצר עוד בשלב הטיוטה שלו, ולבצע עליו שיפורים. יתרון זה מהווה חיסכון כספי רב, כאשר מדובר על תכנון הנדסי, הוא מאפשר לראות את המוצר באופן ויזואלי, בתלת ממד, ולא רק כדגם משורטט על נייר. מהו תהליך ייצור דגמים לתעשייה? על כך במאמר הבא

הפיכת השרטוט ההנדסי למוצר הלכה למעשה

השרטוט ההנדסי הוא הרעיון הראשוני. רעיון, שנהגה במלאכת מחשבת של מהנדס, הכולל בתוכו פרופורציות, מידות, חומרים מומלצים, נקודות דינאמיקה, והמלצות.

הדגם הראשוני הוא האב טיפוס, הוא יכול להיות מכונה, או רכיב מתוכה, מנגנון הפעלה וכדומה. עליו להיות דומה ככל הניתן למוצר הסופי, בעיקר בהיבט חומרי הגלם, וזאת על מנת שיעניק תמונה קרובה ככל הניתן, למראה הסופי שלו, ומה תהיה איכות המוצר, המיועד לייצור המוני.

שדרוג המוצר לאחר בדיקה ראשונית

לאחר מסירת הדגם ובדיקתו על ידי חברת התכנון, הוא חוזר אל המפעל עם המלצות לשדרוג ותיקון.

המלצות, שנלמדו באמצעות בדיקת התכונות שלו ובקרת האיכות.

זהו שלב עדכון הגרסה, המתייחס לאותן המלצות, הוא כולל בתוכו התייחסות לשינויים הנדרשים בחומרי הגלם, הפרופורציות, תוספות, ביצוע התאמות ארגונומיות, וביצוע התאמות ויזואליות עיצוביות כגוון ומרקם.

בחינה משנית ובניית התצורה הסופית של המוצר

שלב זה מטרתו הוא הכנה סופית של המוצר לייצור המוני, או לייצור מוקטן יותר.

לאחר שהפונקציונאליות שלו אושרה, נדרש להתאימו לתקנים בין לאומיים, להעמידו למבחני איכות ברמת בטיחות ואש, להתאים לו אריזה ועיצוב, שיש להתאימם לתקנות השילוח הבינלאומיות, ולקבוע את המחיר הסופי שלו בשוק.

יתרונות של ייצור דגמים לתעשייה בשלבים

חיסכון כספי

שלבי עבודה אלה חוסכים כסף רב לארגונים, ומאפשרים הכרת המוצר היטב, ויצירת גרסאות טובות יותר שלו, בעלות נמוכה יותר, הרבה לפני שהיה יוצא לייצור המוני, והיה נדרש לגרסה משופרת יותר בטווח זמן קצר, עוד לפני שנמכר.

תכנון מדויק יותר

גם אם התכנון ההנדסי יורד לפרטי פרטים, עד שהמוצר לא עובר מהנייר למדף, לא ניתן לדעת עד כמה הוא ישים במבחן המציאות. לא ניתן לבצע בקרת איכות לייצור, אשר מתבסס על טכנולוגיות חדישות כמו חיתוך בCNC ושילוב חומרי גלם שונים, אשר עד שמתחברים, קשה מאוד לחזות כיצד תתקבל התוצאה הסופית, האם תהיה עמידה לאורך זמן? האם תהיה איכותית?

ההתייחסות הנכונה היא שבניית הדגם היא שלב המשך טבעי בתהליך התכנון, ומהווה את הקו הסופי לפני הוצאת המוצר לייצור המוני.

בניית תבניות ייצור

בטרם הבאת מוצר לייצור המוני, מומלץ ליצור תבניות לייצור המוני, אשר מקנות אפשרות לחיסכון כספי משמעותי למוצר, ומאפשרות להביאו לפס ייצור תעשייתי, התבנית מוזילה את עלות הייצור ליחידת מוצר בודדת, ומאפשרת יצירת היצע גבוה בזמן קצר.

כלי נגישות
דילוג לתוכן