מהם השלבים בפיתוח מוצר תעשייתי
כאשר מפתחים מוצר כלשהו, יש לדעת שהדבר דורש תשומת לב רבה מתחילת התהליך ועד סופו. על מנת שהמוצר יגיע לכדי שימוש, ישנם מספר שלבים אותם צריך לעבור. עיצוב תעשייתי עוזר לנו להכניס מוצרים חדשים לשוק באורך קבע. העיצוב התעשייתי עוסק בכל ההליך של הגעת המוצר החדש לשוק, החל משלב הרעיון וכלה בשלבי התכנון הפיתוח, הפרסום והשיווק.

על מנת שתוכלו להבין טוב יותר את העניין, נמנה במאמר הבא את השלבים הכרוכים בפיתוחו של מוצר תעשייתי. אנו בטוחים שלאחר קריאתו של המאמר את תבינו בצורה עמוקה יותר את כל הכרוך בנושא, אשר הוא אינו פשוט כלל וכלל.

גיבוש הקונספט

החלק הבסיסי ביותר לפני הגעתו של מוצר לשוק הינו גיבוש הקונספט. מדובר בסקיצה מורחבת בנוגע לרעיון שלנו של איך יראה המוצר, מה הוא יציע מבחינה פונקציונלית וכיצד יעבוד.

על מנת שנוכל לעשות את כל אלה בצורה המקצועית ביותר, יהיה מומלץ להיעזר באנשים בעלי ניסיון בעיצוב תעשיתי, כך שהם יוכלו לעזור לכם בעניין.

תכנון כללי ומפורט

לאחר שיש באמתחתנו קונספט מגובש אודות המוצר העתידי, יש צורך לעבור לשלב הבא. שלב התכנון הכללי. בשלב הזה בודקים בעצם כיצד ניתן להביא את הרעיונות שלנו מהקונספט לכדי מימוש.

בשלב התכנון עוברים בעצם על כל חלק וחלק מהקונספט, ובודקים מהם הדרכים האפשריות למימושו והאם הדבר ניתן למימוש בעצם. לאחר שיש תוכניות מסודרות ומפורטות בנוגע לאופן בו ניתן לממש את ייצור המוצר, עוברים לשלב בניית האב טיפוס.

בניית אב טיפוס

בשלב זה בעצם מביאים לכדי מימוש את כל הרעיונות והתוכניות שהעלנו עד כה. שלב האב טיפוס בעצם לוקח את התכניות המפורטות שלנו והופך אותם לכדי מוצר מציאותי. האב טיפוס תפקידו לשמש במוצר ניסיוני.

לאחר ייצור האב טיפוס בודקים אם המוצר פועל כראוי. הבדיקה הזו היא אחד השלבים האחרונים לפני העברת המוצר מהליך הפיתוח להליך הייצור.

במהליך הבדיקה המוצר ייבדק על כל רבדיו, בין אם מדובר על העיצוב שלו ובין אם מדובר על תפקודו הטכני.

העברה מפיתוח לייצור

לאחר כל שלבי הפיתוח, יש צורך לבצע בדיקה מקיפה ומקצועית של האב טיפוס, ולאחר מכן ניתן להתחיל בהליך הייצור. ההעברה של המוצר משלב הפיתוח לשלב הייצור דורשת תשומת לב רבה, היות ואנו רוצים להמנע מייצור המוני של מוצר לא תקין.

על מנת שלא יהיה תקלות בנושא, לפני הייצור המוצר עובר תחת אנשי המקצוע הרלוונטיים כדי שייבחנו כל חלק בו.

מוצר מוגמר

לאחר כל השלבים שהוזכרו לעיל, כעת יהיה בידנו המוצר המוגמר. המוצר החדש יוכל להשלח ישירות לחנויות אשר ימכרו אותו, כך שהוא יוכל לשמש את הלקוחות הפרטיים או העסקיים אשר יעשו בו שימוש.

כלי נגישות
דילוג לתוכן