פיתוח ציוד רפואי: העתיד של תעשיית ההייטק
תעשיית פיתוח המכשור הרפואי היא אחת מהתעשיות הצומחות ביותר בעולם ההנדסה וההייטק בשנים האחרונות, שחווה תנופת גדילה מואצת. פיתוח מכשור רפואי מתקדם הולך והופך להיות התחום המבוקש ביותר בעולם ההייטק, בשל הצורך הגובר בעולם לטיפול בחולים ובפצועים תוך שימוש בפחות כוח אדם, פחות תקציבים, והרבה יותר יעילות.

בשנים האחרונות חזינו בהתפתחות אדירה בתחומי הסיבים והסנסורים, ההדמיה, מערכות המידע ועוד ועוד טכנולוגיות המחזיקות ביתרונות עצומים עבור עולם הבריאות. יותר ויותר פעולות שדרשו בעבר הכשרה ומיומנות גבוהה מתבצעות היום על ידי מכשירים טכנולוגיים המתבססים על אלגוריתמים מתקדמים המעבדים נתונים, מנתחים מידע חזותי ומספקים תמונת מצב חדשה שלא הייתה ברשותנו בעבר. כעת, עיניה של הטכנולוגיה נשואות לעבר פיתוח התחום אף יותר. תעשיית המכשור הרפואי הולכת והופכת מתוחכמת יותר, משוכללת ושאפתנית מאי פעם.

כאן בישראל, שוק המכשור הרפואי הוא מהמתקדמים ביותר, ומוביל את המגמה ברחבי העולם. כשאנחנו מדברים על ציוד רפואי, אנחנו מתכוונים לכל מכשיר או אמצעי המשמש את הצוות הרפואי החל משלב האבחון ועד שלב הטיפול. כלומר, כל ציוד שמשמש את הצוות – החל ממזרקים פשוטים ועד מכשיר CT, נכלל בקטגורית המכשור הרפואי. כשמדובר בענף הבריאות, אין מקום לטעויות, גם לא כשמפתחים את המוצר הפשוט ביותר. בעולם הרפואה גם המצב הפשוט ביותר יכול להתפתח לכדי מחלה מסכנת חיים, ומכשור רפואי איכותי הוא מהותי למניעת המצב הזה.

ריצת מרתון לעבר העתיד

פיתוח מכשור רפואי הוא אחד התחומים המורכבים והעדינים ביותר בעולם הפיתוח וההנדסה. מדובר בתחום שבו כל טעות יכולה לשלול את יעילותו של המכשיר במקרה הטוב, ולסכן חיים במקרה הרע. העובדה הזאת לא משאירה מקום לטעויות. לכן, כשמדובר במכשור רפואי, תקנים עולמיים מנסים ליישר קו ולהבטיח שרק החברות המתקדמות ביותר יוכלו לפתח ולשווק מכשור רפואי תוך שימוש בחומריות הנכונה, התייחסות גבוהה לסטריליזציה, ועריכת ניסויים שתוצאותיהן רלוונטיות ואמינות.

תעשיית המכשור הרפואי היא כזאת שמשתמשת בכל טכנולוגיה שהצלחנו לפתח עד כה ומשלבת אותה לכדי מוצר אחד שמנסה "להחליף את האדם". המכשור הרפואי משתמש במכניקה עדינה, קרני לייזר, קרינה אלקטרומגנטית, בינה מלאכותית ועוד מגוון עצום של טכנולוגיות כדי לייצר פתרונות יעילים יותר עבור ענף הבריאות.

תהליכי פיתוח מכשור רפואי הם מהארוכים ביותר בתחום ההנדסה. לא מדובר כאן במידיות של הסטארט-אפ או בריצה לעבר האקזיט. פיתוח מכשור רפואי הוא ריצת מרתון. החל מהסקיצה הראשונה, ועד לניסוי הסופי, בקפדנות עצומה מפתחי המכשור הרפואי מנסים ליצור כלי שישנה את חיינו לטובה, ייעל את עבודתם של הצוותים הרפואיים ובכך – ימנע את מותם של אלפי אנשים.

זה החזון שלנו כאן במיתר הנדסה. עם ידע נרחב וניסיון של שנים בתחום הציוד הרפואי, עמדנו בהצלחה במגוון רחב של פרויקטים עבור ענף הבריאות, ואנחנו מתכוונים להמשיך לעשות זאת. החל ממכשירי אבחון ועד שתלים – במקצועיות אין קץ והבנה של חשיבות התחום אנחנו מנסים לחדש ולהתחדש בכל יום.

כלי נגישות
דילוג לתוכן